Het eind komt in zicht

19 augustus 2015 - Hurghada, Egypte

We hebben het even opgezocht, de temperatuur van de lucht die uit een föhn (haardroger) komt is tussen de 40 en 60 graden. De temperatuur in Aqaba was de laatste dagen steeds 47 graden met een stevige wind. Zie de overeenkomsten!
Gisteren, dinsdag 18 augustus hebben we Jordanië verlaten en nou zitten we nog drie weken in Egypte. De temperatuur hier is een verademing. We kunnen weer in de zon zitten, en 's avonds is het bijna frisjes. De reis, drie vluchten op één dag, die we zelf aan elkaar hadden geknoopt, verliep vlekkeloos. We dachten nog even dat onze bagage niet was aangekomen in Hurghada, maar die lag op een andere band achter de douane, terwijl we zelf al in Caïro door de immigratie waren gegaan.
In het hotel werden we meteen al door een paar personeelsleden herkend. We zullen de vorige keren wel indruk hebben gemaakt... De ober van ons vaste barretje wist zelfs nog wat we wilden drinken. Every day the same?
We zullen jullie niet meer vervelen met verhalen over niks doen of vreemde visjes die we hebben gezien, dus als er niks bijzonders gebeurt houden we het aantal verslagen op een laag pitje.
Er komt er in elk geval nog wel eentje met alle hoogte- en dieptepunten, maar die komt als we weer thuis zijn. Dan moeten we eerst zelf de verslagen weer even doornemen.
Maaike en Harm

1. Eva:
    19 augustus 2015
    Geniet van de laatste etappe, rust! :)
    En bijkomend voordeel van de temperatuur is natuurlijk dat je haar super snel droog is! ;)
    Rust lekker uit en geniet van het weer!
  2. Truida:
    19 augustus 2015
    Geniet ze nog even de laatste weken gaan het snelst voorbij groetjes
  3. Marco:
    19 augustus 2015
    Dat wij nog mogen meemaken dat Maaike het te warm krijgt. Lekker " afkoelen " in Hurghada. Veel plezier en tot gauw.